fredag 27. mai 2011

Uke 21: Ned, men enda mer opp


Brev til kroppen:
- 2 kg. Totalt. Grrr.
”Hva er det du driver med? Du og jeg hadde en deal. Jeg passer bedre på deg, du oppfører deg som jeg vil. Kapische? Men du overholder ikke din del av avtalen!

Kroppen min oppfører seg som en bizarrokropp. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Jeg har et par teorier, men jeg skulle ønske jeg slapp å gruble på det i det hele tatt. Ting skulle gå stabilt nedover by now. Og i begynnelsen gikk det jo så bra… 


Hadde ikke dietten føltes så godt i kroppen hadde jeg nok gått over til Grete Roede og Sats nå. Men det kjennes virkelig bra, så jeg fortsetter med lavkarbo en stund til. I dag stikker jeg på Meny og kjøper den boka jeg har sett der, og jeg bestiller en time til blodprøve.
Hvorfor blodprøve sier du? For å sjekke stoffskiftet. Joda, jeg skjønner hva du tenker: "Fat chick skylder på stoffskiftet. Så klassisk!" Men.. Det er vanskelig å skulle skylde på stoffskiftet for at jeg ikke oppnår resultatene jeg ønsker siden jeg ikke har noe naturlig stoffskifte i det hele tatt. Det er pillestyrt. Skjoldbruskjertelen, som vanligvis styrer forbrenningen, meldte fravær allerede ved fødselen. Så hvis stoffskiftet er i ulage nå er det fordi jeg ikke tar pillene mine som jeg bør. Og jeg skrev tross alt et upublisert innlegg så sent som i forigårs om hvor vanskelig de pillene er å huske. Jeg har rotet med dem tidligere i uka.
Men, når jeg har mistanke om ulage bør jeg få sjekket verdiene. Det kan jo hende at behovene endrer seg med et så annerledes kosthold. I teorien burde jeg spurt legen allerede før jeg begynte, men skitt au.
Likevel tror jeg at jeg vil legge inn en ekstra treningsøkt i uka og lese mer om ketose, i verste fall lærer jeg noe!

Ukas resultater: 
Opp en halv kilo, opp 4,5 cm
Totalt har jeg gått ned 2 kg og ned 4,5 cm. På tre uker.
BMI har hoppet opp til 31,3 og liv-hofteratio til 0,81! husk, den offisielle grensa for farlig magefett er faktisk 0,8. Jeg er IKKE fornøyd. 
Det blir en lang uke til neste måling.



Vektendring fra dag til dag den siste uka:
Dag
Kg
Lørdag (Uke 20)
0
Søndag (Uke 20)
-0,9
Mandag
+0,3
Tirsdag
+0,6
Onsdag
-0,1
Torsdag
-0,4
Fredag
+1


Endring på mål siden forrige fredag: 
Kroppsel
Mål i cm
Venstre arm
+1 cm
Høyre arm
+1,5 cm
Mage
+5 cm
Hofte
Samme
Venstre lår
-1 cm
Høyre lår
- 2 cm
Totalt
+ 4,5 cm siden forrige uke

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar