fredag 1. juli 2011

Uke 26: Still going strong!

Den berømte skjorta. Jeg og lillesøster leker godzilla.
Oppholdet i Paris var en fryd. :) Tall og noen gledelige fakta helt nederst i innlegget.


Jeg hadde planlagt et avbrekk i dietten, men det ble det ikke mye av. Jeg planla å gå av dietten svært varsomt. Jeg ville spise karbohydrater med lav GI for eksempel.  Men frokosten på hotellet ga meg bare valget mellom all in eller all out. Småpølser, ost og kjøttpålegg eller sjokoladecroissanter og sukkerboller? Jeg valgte ketoseveien litt til. Middagen fredag ble kyllingsalat, lørdag en herlig rett med and og sesam-mos, søndag ble det falafeltallerken i latinerkvarterne og innimellom gumlet jeg babybels og bringebær.Funka fint det. :)

Sjelden har jeg vært mer overbevist om lavkarbokostholdets fordeler enn da jeg tilbrakte en helg med karbospisere i baguetteland. De sovnet etter frokosten og begynte å kjekle med idiotiske ikke-frustrasjoner halvannen time etter hvert måltid. Dette kunne heldigvis jeg og mitt jevne blodsukker betrakte fra trygg avstand, og jeg tror faktisk det hjalp litt å påpeke sammentreffene for de stakkars sukkerslavene. Ihvertfall merket jeg at de begynte å bite i seg noen ellers ganske forutsigbare kommentarer. Det ble en veldig hyggelig tur og jeg tar min del av æren. Jeg vet ihvertfall hvor gretne vi kunne vært hvis jeg også var på sukkerkjøret!


En liten frydfortelling om fremgang: Lørdagen i Paris hadde jeg bare en singlet på overkroppen og ikkeno solkrem.  Sola tok hardt, tempen lå rundt 30 og vi hang rundt i parken rundt Eiffeltårnet uten noe særlig skygge. Etterhvert insisterte mamma ganske hardt på at jeg skulle låne skjorta hennes som beskyttelse for albinohuden min. Jeg tenkte ikkeno mer over det der og da, før kvelden kom og hun minnet meg på at jeg hadde på HENNES skjorte. Og, da jeg ikke tok poenget, da nevnte hun at den er i størrelse 40. -Come again?? spurte jeg og sjekket... Men skjorta var virkelig i størrelse 40. Modern er en litt høy stilk. Å ha på seg HENNES skjorte er ikke noe å kimse av uansett størrelse. Jeg gikk over status med den på: Ingen stramming rundt overarmene når jeg sto rett opp og ned med armene litt utifra kroppen. Lukket skjorte strakk seg ikke, knappehullene holdt fasongen og falden foran var rett som en snor. Skjorta har empiresøm under bysten som riktignok satt midt på puppen for meg, men ellers så det nesten HELT saklig ut! Vill av inspirasjon løp jeg på shopping allerede dagen etter og fikk meg en SNASEN sommerkjole i størrelse... holdt it... 44! Jeg er fornøyd. Kjempefornøyd. :) 


Tall og sånt:

Det ble også MASSE gåing i Paris, vekta klaget ikke så mye som et gram da jeg kom hjem. Tvert imot! Den siste uka har jeg gått ned enda  1,3 kg og etter siste måling for to uker siden har jeg mistet ytterligere 4,5 cm. Jeg måler på overarmene, det smaleste punktet i livet, hofta og lårene.

Tilsammen har jeg gått ned 24 cm og 8,3 kg. BMI har gått fra 32 til 29,7 så jeg er  OFFISIELT IKKE FEIT LENGER!! Nå er jeg bare overvektig, har lagt tresifret vekt langt bak meg og suser mot åttitallet. YAY! :)


Karbokutt Halleluja.
Amen!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar