torsdag 1. desember 2011

Brødrapport


Så er me igang igjen da. Motivasjonen har variert litt etter at jeg sluttet å føle meg feit, og spesielt etter at jeg begynte å føle meg fabulous. Jeg innser intellektuelt at jeg har et stykke igjen å gå, men jeg ga meg selv en fortjent pause til å hvile på mine laurbær. Og nå er det back to bissniss. Målet mitt før nyttår var -26 kilo, tross alt. Nå er jeg på -19, etter at jeg var en snartur innom -20 tidligere i høst. -7 to go, så er jeg normalvektig.7

Men jeg merker at jeg er mye mindre motivert enn jeg var for 19 kilo siden. Jeg har ikke den samme tålmodigheten og aksepten for mystiske løsninger. Og denne gangen vil jeg gjerne ha brød takk, om så tullebrød. Det er ikke egentlig brødet jeg savner, men pålegget. Og nå spesielt julepålegget. Men her forleden fant jeg Møllerens lavkarbobrød på butikken, så det bakte jeg i dag.

Så hvordan var dette? Ganske ok faktisk. Lukta godt fra ovnen, godt å skjære i. Fin farge. Konsistensen er ... grei.   Smaker ingenting. Men ok, jeg skal jo ha pålegg til! Det smaker heldigvis ikke så frø-omelett som visse andre.
Brødet måler 12 g karber per 100 g brød
En stor bødskive veide 26 gram. Dvs 3,12 g karber per skive. DET kan jeg leve med!

Så joda. Puttern i kjøla med folie og spiser litt i dagene fremover.
Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar